De laatste week... - Reisverslag uit Doornenburg, Nederland van Richard Vernooij - WaarBenJij.nu De laatste week... - Reisverslag uit Doornenburg, Nederland van Richard Vernooij - WaarBenJij.nu

De laatste week...

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

01 November 2012 | Nederland, Doornenburg

Zo, nog even en dan gaat de grote uitdaging beginnen, het begin van mijn reis maar ook het begin van mijn afspraak om jullie d.m.v. deze blog op de hoogte te houden van mijn werk/reis. De volgende blog hoop ik dus vanuit Indonesië te kunnen schrijven en jullie dan tevens te voorzien van wat mooie foto’s.

Het laatste kleine stukje tekst dateert van 2 okt. Ik werkte toen nog voor INTOS en was druk bezig met de puntjes op de spreekwoordelijke ‘i’ te zetten voor de ISO audit die eraan zat te komen. 17 oktober was het moment daar en is het kwaliteitmanagement systeem geauditeerd. Gelukkig was dit een zeer positieve audit dag zodat ik INTOS achter heb kunnen laten met een mooi systeem. De dag na de audit was mijn afscheid en ben ik door mijn collega’s verrast met een mooi overlevingspakket voor mijn reis en een getuigschrift van mijn bewezen diensten. Beide iets waar ik mee vooruit kan!

Na dat weekend begonnen mijn laatste 2 weken in Nederland. Afgelopen tijd diverse keren uit eten geweest en gezellige avondjes gehad met familie en vrienden. Één avond was voor mij een complete verassing. Rosan had al een tijd terug gezegd dat ik de 27e maar vrij moest houden zodat we samen nog iets leuks konden gaan doen. Zo gezegd zo gedaan dus om 18:00 uur zaten wij samen in de auto richting Nijmegen, uit praktische overwegingen (parkeren) leek het haar handig om het restaurant alvast te verklappen zodat we niet heel Nijmegen door hoefden te sjokken. Toen ik de 1e letter kreeg had ik aan 1x raden genoeg en zouden wij beide onze maagjes gaan vullen bij restaurant ‘Appels & Peren’ (toepasselijk!).

Gelijk bij binnenkomst in het restaurant begon het al vreemd te worden, zoals gewoonlijk wilde ik bij de daarvoor bestemde persoon mijn jas afgeven en de reservering doorgeven, Rosan liep echter linea recta richting de bar wat verderop in het restaurant. (Linea recta, iets waar ik later op die avond meer moeite mee zou hebben… )Na een kleine woordenwisseling besloot ik haar maar te volgen en stuitte mijn ogen op een vriend die ik ook (toevallig) zag zitten in het restaurant. Er ging nog geen lampje branden en ik dacht wat toevallig dat hij hier ook is, toen ik goed keek bleek dat hij aan een lange tafel zat waar al mijn vrienden al netjes gesteven en gestreken op mij zaten te wachten, ik stond totaal perplex en kreeg daardoor moeite met praten en kon het maar amper bevatten dat Rosan weer naar huis ging en al gegeten had. Ze hadden me zeer goed verrast waardoor ik zelfs bij het doorgeven van mijn keuze nog moeite had met praten. Gelukkig toch erg lekker gegeten en geouwehoerd met een grote club vrienden. Na ongeveer 2 uur stapte ik met gezonde spanning bij Rosan in de auto en zijn we met zijn allen richting Doornenburg gereden. Vervolgens werd ik in de kroeg opgewacht te worden door nog meer vrienden, vriendinnen en familie. Hier volgde een gezellige avond met een shotjes quiz, abc’tje, toespraak en leuke cadeautjes. Alle vrienden en familie nogmaals bedankt voor deze mooie avond!!!

Die avond en afgelopen week toch maar begonnen om van iedereen afscheid te nemen! Afscheid nemen is nooit leuk dus ben benieuwd hoe dat zondag a.s. zal zijn. Verder ben ik de afgelopen 2 weken natuurlijk druk met de voorbereidingen, zowel op mijn werk als mijn eigen voorbereidingen. Gister voor het eerst mijn tas ingepakt, best lastig om teveel spullen in een altijd te kleine tas te krijgen. Ik verwacht dat ik daar aankomend half jaar vast beter in zal worden.

Zondag 16.40 uur vlieg ik vanaf Schiphol via, Londen, Singapore en Bali om uiteindelijk dinsdagavond aan te komen op Midden-Java, dan nog 2 uurtjes met de auto en ben ik op de plek van bestemming. Dan zo snel mogelijk aan de bak en beginnen met mijn volgende blog en zal ik jullie wat meer vertellen over mijn werkzaamheden daar!

Groetjes Richard

  • 01 November 2012 - 21:42

    Maike:

    Hoi Richard,

    Fijn, het hele verhaal ;). Mooi om te lezen. Heeel veel plezier! Geniet van alle mooie dingen en ervaringen.

    xx Maike

  • 02 November 2012 - 00:33

    Doornenburg Online:

    Hoi Richard,

    Da's nog eens een boeiend verhaal! Als jij zo blijft schrijven dan blijven wij jou/jullie zeker volgen.
    Wij wensen je heel veel plezier en succes toe!

    Groetjes,

    Marcel, Mariëtte en Lara

  • 02 November 2012 - 08:22

    Hugo Nieuwpport:

    Hallo Richard,

    Goede reis zondag! Ik blijf graag op de hoogte.

    vr.gr.

    Hugo

  • 02 November 2012 - 09:31

    Ster:

    Ha lieverd!

    Nogmaals wens ik je ontzettend veel plezier daar ...
    Ik ga je blog volgen en tot mei, je bent gewoon weer thuis als onze kleine wordt geboren.
    Voor zondag wens ik je heel veel succes, met een lach en een traan. Maar dat hoort erbij.
    Goede reis!

    Liefs Lex, Ster, Puk en ....

  • 02 November 2012 - 21:01

    Pieter Franken:

    Perjalanan besar dengan paket overleving anda harus bekerja dengan tulus dan kami tetap berhubungan

  • 02 November 2012 - 21:29

    Simone De Bruin:

    Leuk om te lezen over al je plannen Richard; we gaan je zeker volgen!
    Wij wensen je alvast heel veel plezier, succes en mooie ervaringen!

    Groetjes, Stef, Simone, Bart, Stef jr. en Brittje xxx

  • 03 November 2012 - 13:01

    Tom Vernooij,Bilthoven:

    Goede reis. Veel plezier en geniet.
    Tom van www.familievernooij.nl

  • 04 November 2012 - 16:29

    Marlou Leenders:

    Hee Richard, hoorde het hele verhaal van Rosan;
    Suc6 en ga er vooral van genieten!!

    Groetjes Marlou

  • 04 November 2012 - 18:28

    Toos Vernooij (je Moeder):

    Lieve Richard,Een paar uur geleden afscheid van je genomen,dit is pas echt loslaten!.
    En ook al is het maar een raar idee dat we jou een half jaar niet gezellig bij ons hebben.
    Het is natuurlijk wel heel mooi om deze reis te kunnen maken en geniet van deze uitdaging.
    Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Actief sinds 28 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1147
Totaal aantal bezoekers 21628

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 02 Mei 2013

Indonesië + Australië

Landen bezocht: