Back home! - Reisverslag uit Doornenburg, Nederland van Richard Vernooij - WaarBenJij.nu Back home! - Reisverslag uit Doornenburg, Nederland van Richard Vernooij - WaarBenJij.nu

Back home!

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

24 Augustus 2013 | Nederland, Doornenburg

Na:
22 vluchten
10.000 Foto’s
55 x verhuizen
5 landen + 1 micro natie
33 verschillende soorten bier
18 stempels in mijn paspoort rijker
242 dagen geen brood van, van Kol
11 verschillende transportmiddelen

landde ik op 3 Juli weer op Nederlandse bodem. Het was een beste terugreis aangezien ik nog zo’n 7 uur midden in de nacht op het vliegveld van Dubai heb moeten wachten. Door waarschijnlijk wat spanning wilde het net de laatste vluchten niet lukken om te slapen.

Om snel naar de mensen te kunnen die me op stonden te wachten dacht ik slim te zijn en me vast in het vliegtuig snel even op te frissen. Op zich geen slecht idee want je heb immers tijd genoeg. Dus gewapend met een schoon shirt en wat toiletspullen ging ik een uurtje voor de landing richting de wc. Er waren meerdere mensen op dit idee gekomen waardoor ik even in de rij moest wachten. Toen het mijn beurt was haastte ik mij om snel klaar te zijn voor de andere wachtende passagiers. Nog voordat ik klaar was werd er al op mijn deur geklopt en ik begreep niet goed wat er aan de hand was. De vraag luidde of ik mijn deur open wilde maken en wat ik aan het doen was. Nietsvermoedend en niet wetende wie zich aan de andere kant van de deur bevond maakte ik nog wat meer haast en zei dat ik op zou schieten. Dit bleek voor de man niet voldoende te zijn en hij gaf mij het bevel de deur direct open te maken. Het bleek de steward van het vliegtuig te zijn die een beetje paniekerig het altijd te kleine wc’tje inspecteerde. Door het 2x sprayen met mijn flesje deodorant had ik blijkbaar het brandalarm geactiveerd en stonden er al 3 extra stewards klaar met handblussers. Een niet al te handige actie waar ik mij na 21 eerdere vluchten toch wel een beetje voor schaamde. Na mij meerdere malen geëxcuseerd te hebben keerde ik terug naar mijn vliegtuigstoel voor de landing. Het bleek gelukkig veel vaker voor te komen en het was verder geen probleem. Wel hoorde ik van een meisje dat naast me zat dat echt in het hele vliegtuig de lampjes waren gaan branden dus het systeem werkte in ieder geval goed…. Voor mezelf maar ook voor jullie allemaal dus een leer, gebruik geen deo op het toilet van een vliegtuig.

Maar goed na mijn avontuurtje op de wc landde we dus veilig en wel op Schiphol. Na even gewacht te hebben op mijn backpack heb ik hem voor de laatste keer samen met een Australische vlag omgedaan. Toen door de laatste poortjes waar Rosan en de rest van de familie mij stond op te wachten.

’s Avonds zijn nog een hoop vrienden langs geweest wat gelijk weer gezellig was en vertrouwd voelde. Ook mijn eigen bed voelde weer als vanouds dus de slaap gelijk weer goed ingehaald! Inmiddels alweer 1,5 maand thuis en heb alles op de rit. Het was vrij gemakkelijk om te wennen aangezien de temperaturen de eerste maand schommelde tussen de 25 en de 30 graden. Heerlijk om zo terug te komen! Natuurlijk in het begin wel wat heimwee naar het mooie avontuur maar Nederland blijft toch ook wel erg fijn. Nu weer op zoek naar een nieuwe uitdaging en heb inmiddels wat betreft werk al wat serieuze dingen lopen.

Dit is mijn laatste reisverslag en sluit hiermee een ontzettend mooie periode van 8 maanden af. Allemaal bedankt voor het volgen van mijn reisverslagen en de support vanuit Nederland! Ik had het niet willen missen en zou het zo weer doen. Het is een verrijking in je leven om zoveel mooie mensen te ontmoeten en de mooiste plekken van de wereld te mogen zien. Heb veel mogen leren en zal daarom deze periode nooit meer vergeten.

Gelukkig hebben we de foto’s nog!

Richard

  • 25 Augustus 2013 - 19:40

    Mama:

    Hallo Richard
    Wij vinden het erg fijn om je weer in ons midden te hebben met al je mooie verhalen en ervaringen.
    Je zei mam het is echt een verijking van mijn leven en bijzonder om zoveel lieve mensen te ontmoeten.
    Wij hebben een heel klein stukje van je reis meemogen maken en dit heb op mij al erg veel indruk gemaakt.
    Nu weer lekker aan het werk en de draad van het dagelijks leven weer oppakken.
    Ik wens je veel geluk in je leven en in je werk, veel liefs mama

  • 27 Augustus 2013 - 11:41

    Inge Theunissen:

    Hoi Richard!

    Ontzettend genoten van al je verhalen.
    We hebben het nog vaak over je gehad aan de "koffietafel" hier bij INTOS.

    Heel veel succes met wat je ook gaat doen maar dat zal jouw vast wel gaan lukken.

    Groetjes van je "oude" stageadres.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Actief sinds 28 Sept. 2012
Verslag gelezen: 3634
Totaal aantal bezoekers 21633

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 02 Mei 2013

Indonesië + Australië

Landen bezocht: