Work work and Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Richard Vernooij - WaarBenJij.nu Work work and Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Richard Vernooij - WaarBenJij.nu

Work work and Sydney!

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

23 Maart 2013 | Australië, Sydney

Zo de saaiste tijd zit erop vandaar dat ik ook een tijdje niks van me heb laten horen op mijn blog.

Bij het vorige reisverslag waren we gebleven bij Shepparton, ik ben daar naar toe gereisd om werk te vinden en kwam in volgens mij het slechtste hostel van Australie terecht. Erg vies, weinig faciliteiten en er werd niks voor je geregeld wat werk betreft en dat noemt men dan een working hostel. Maar goed de 1e week heb ik daar zitten wachten op een baantje dat op maandag morgen vroeg zou beginnen. Uiteindelijk kwam de contracter niet opdagen en heb ik gelukkig de zelfde dag een baantje kunnen regelen bij een andere farm. Op die farm heb ik een week geplukt en aardig geld kunnen verdienen. Helaas na 1 week moesten we een volgende week gaan wachten omdat het fruit nog niet rijp was.

Ik had daarom voor mezelf eigenlijk al besloten weer verder te gaan reizen maar kwam in die week in het dorp een andere contracter tegen die ons een mooi baantje aan kon bieden. Ik ben met hem nog even naar de farm wezen kijken hoe het fruit hing en daarop samen met 3 andere besloten te verhuizen naar een caravanpark in Mooropna en voor hem te gaan werken. Het ging om een farmer die zijn fruit direct op de Melbourne market verkoopt, een grote groothandelsmarkt in Melbourne. Hij had aardig mooi fruit hangen en we hebben een gezellige tijd gehad op het caravanpark. Ik deelde mijn caravan met een jongen uit zuid afrika, verder waren we nog met een duitse jongen en een duits meisje. Iedere dag na het werk een lekkere duik in het verkoelende zwembad en 's avonds een paar lekkere biertjes om het iets aangenamer te maken!!

Ik heb daar ongeveer 3,5 week gewerkt en heb diverse soorten appels, peren, pruimen en bladeren geplukt. Dat laatste was eigenlijk nog het mooiste baantje omdat dit per uur betaald werd. De bladeren moesten trouwens worden geplukt om meer zonlicht op de appelen te krijgen. Na 3,5 week heeft de contracter me naar Albury gebracht en heb ik vanuit daar de nachttrein naar Sydney gepakt.

Ik ben nu een week in Sydney en dat is me goed bevallen. Toen ik aankwam was het de verjaardag van Rosan wat toch wel erg vreemd is om dan aan de andere kant van de wereld te zitten. Gelukkig wel nog paar keertjes kunnen skypen. Ook nog tijdens het stappen toen ik haar verjaardag in de stad aan het vieren was en haar via Skype toch nog een klein cadeautje heb kunnen overhandigen.

Verder heb ik in Sydney een paar city tours gedaan om de highlights van Sydney te kunnen bekijken ben ik me alvast wat gaan orienteren op de oostkust en een dagje naar de Blue Mountains geweest. Hiervoor samen met een schots en engels meisje de trein gepakt en vervolgens daar met een hop on- hop off bus de blue Blue Mountains bekeken. Je kon zelf op diverse punten uitstappen om dan een hike tour te doen en mooie foto's te schieten. Was een mooie dag!

De meisjes die ik in mijn eerste week in Melbourne ontmoet had namen contact met me op dat ze ook van plan waren naar Sydney te komen. Inmiddels heb ik de laatste paar dagen met hun opgetrokken en zijn we vanuit Sydney naar Bondi Beach gegaan. Oja we zijn trouwens ook nog samen met een andere nederlandse jongen naar een hele mooie bar op de 47e verdieping in Sydney gegaan om vanuit daar onder het genot van een lekker biertje Sydney te kunnen bekijken. Zeker een aanrader als je ooit in Sydney bent, het gaat om de O Bar gelegen in de Pitt Street.

Morgen zeg ik Sydney en Bondi Beach weer gedag en ga ik vanuit Sydney met de nachtbus naar Byron Bay. Hopen dat het weer me een beetje mee gaat zitten tijdens mijn reis langs de oostkust want de herfst is inmiddels aangebroken.

Wat misschien al wat mensen hebben vernomen is dat ik na mijn tijd in Australie terug ga naar Indonesie om daar nog weer 2 maanden te gaan werken. 1 mei vlieg ik vanuit Cairns naar Singapore en dan vervolgens naar Indonesie om weer aan de slag te gaan. Ook mijn terugkomst datum is hierdoor definitief geworden en 3 juli land ik weer op Nederlandse bodem.

Voor dat zover is ga ik eerst nog heel veel genieten van mijn reis langs de oostkust en weer hard aan het werk in Indonesie. In mijn volgende blog dus meer te lezen over mijn trip van Sydney up to Cairns!!!

Allemaal een fijn weekend en wederom erg bedankt voor de leuke reacties op mijn blog! Daar doe ik het voor! Cheers!

  • 23 Maart 2013 - 10:10

    Marcel Kunzler:

    Hoi Richard,

    Wederom leuk om jouw avonturen op deze manier mee te beleven!

    Geweldig, dank je wel!

    Groet,

    Marcel

  • 23 Maart 2013 - 13:26

    Sjors :

    Ha Ries,

    Leuk verslagje om te lezen hoor!
    Toch fijn dat je je talenten die je in Doornenburg heb t gedaan, over de hele wereld kan gebruiken.
    Leuk ook om eens andere foto's te zien ipv je bier foto's ;-)
    Veel plezier de komende tijd!

    Spreek je, Sjors.

  • 23 Maart 2013 - 16:09

    Marianne:

    Hallo Richard,

    Erg leuk om je verhalen te lezen. We zijn zelf een aantal jaren geleden in Indonesie (Java en Bali) geweest, en vinden jouw verhalen en foto s erg leuk om te lezen/zien.
    Geniet nog deze laatste maanden van de prachtige landen, de vriendelijke mensen en het heerlijke weer!!

    Veel plezier.
    Toon en Marianne Hendriks

  • 23 Maart 2013 - 17:11

    Toos Vernooijt:

    Hallo Richard
    Na de arbeid is het weer tijd voor leuke dingen, mama kan erg genieten van jou verhalen en zie dat je het erg goed naar je zin heb.
    Wat een mooie foto,s heb je gemaakt,we kunnen niet wachten om straks alle foto,s te zien.
    Maar dat duurt voorlopig nog even,verder wens ik je nog veel reisplezier en we houden contact.
    veel liefs mama

  • 23 Maart 2013 - 19:35

    Matthijs :

    Kerel, goed bezig daar. Hoe is het Australisch bier dan?

  • 24 Maart 2013 - 12:25

    Irene:

    Hee Richard!

    Wat goed om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt Down Under! Marjella en ik zeiden laatst al tegen elkaar: hoe zou het toch met Richard zijn? Wat cool ook dat je Lieke en Lieke nog hebt ontmoet. In Sydney nog wel, vond ik persoonlijk een hele mooie stad. Als ik al die foto's van jou zie krijg ik toch wel een beetje heimwee. Die O Bar hebben wij helaas gemist, klinkt heel gaaf. Geniet van je tijd Down Under (en het vooruitzicht dat je weer naar je geliefde Indonesië gaat!) and keep posting! Groetjes Irene

  • 24 Maart 2013 - 13:47

    Sander:

    Leuke foto`s erbij Richard !

  • 25 Maart 2013 - 15:05

    Papa:

    Ha Richard.

    Weer n leuk verhaal met mooie verschillende foto's. De 3 gezusters zijn daar ook niet verkeerd. Geniet van je verdere reis in Australie. Geniet er van want " its once in a lifetime ". Toch nog naar Indonesie om te kijken of er nog gewerkt word volgens jouw ideeen. Wie weet zien we elkaar nog voordat je weer terugkom !!!!

    Gr Papa

  • 25 Maart 2013 - 21:49

    Simone:

    Hoi Richard,

    Wat een leuke verhalen weer, leuk om te lezen hoor! En wat een mooie foto's, lijkt me een prachtige stad!
    Geniet nog even lekker, voordat je weer hard aan het werk moet.

    Groetjes van ons allemaal,

    Simone, Stef, Bart, Stef en Brittje

  • 27 Maart 2013 - 09:07

    Sabine:

    Hey Richard!!

    Wat leuk om te lezen weer! En wat een supermooie foto's, een niet te missen ervaring lijkt me :).
    Geniet er nog even van voor je weer gaat werken. Heb je aaltje nog gesproken?

    Liefs ons

  • 01 April 2013 - 08:04

    Richard Vernooij:

    Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties!! Er staat een hoop op de planning dus het volgende reisverslag zal weer vol zitten met een hoop (hopelijk mooie) ervaringen!

    @ Matthijs: Wat betreft het australisch bier dat smaakt prima eigenlijk, diverse merken en heb de meeste al wel geprobeerd :)

    @ Sabine: Alex heb ik nog wel via FB bericht maar we zitten heel ver uit elkaar, ik reis nu weer up north.

  • 04 April 2013 - 22:10

    Annemieke Verberk:

    Ha Richard,

    Wat maak jij allemaal mee zeg! Wie had dat gedacht dat jij daar nog weer zou actief zou zijn in het fruit? Gelukkig wissel je het af met prachtige excursies. Op sommige foto's zie je er al echt als een Australiër uit en ik zag in het weekend nog een hele spannende foto van jou met een slang. Heb intussen wel wat met Rosanne te doen, zo lang zonder vriendje.. Feliciteer haar alsnog van ons en doe haar de hartelijkste groetjes. Geniet nog weer verder en straks ook weer bikkelen. We hopen je bij terugkomst nog wel even te zien, alvorens we dan op zomervakantie gaan.

    Heel veel lieve groetjes van Jeroen, Annemieke, Valentijn en kusjes van Janiek uit een nog steeds heel koud Wijk bij Duurstede

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Actief sinds 28 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1245
Totaal aantal bezoekers 21680

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 02 Mei 2013

Indonesië + Australië

Landen bezocht: